テスタの旅日誌

公開

【初心者のための】勢力戦(Guild War for Beginners)


ギルド掲示板に書こうと思いましたが、今のギルドは期間限定予定なので日誌として残そうと思います。

この旅日誌では勢力戦というコンテンツについて
初心者のために超ざっくり紹介します。

初心者さん以外の方へ
間違いや分かりにくい点あれば修正しますので、コメント欄でご指摘ください。

では、本編


勢力戦について

ルールとかよりもまず、勢力戦で初心者さんにやってほしいことを書きます。
読むの面倒な人もここだけ読んでください!
①エントリーしよう!
②防衛デッキは3つ全部セットしよう!
③毎日1回は勢力戦マップに入ろう!
④できるだけ毎日戦うようにしよう!
以上、これだけ!
では、それぞれ何故それをして欲しいのか理由を書きます。
①エントリーしないと報酬貰えないし、参加できない!
②勝敗に大きく影響しちゃう!(詳細は後述のルール参照)
③あなたが勢力戦マップに入るだけで他の人の能力がプラスされる!
④あなたが敵を倒せれば味方の勝利を大きく引き寄せる!
ということで、①~③まではやるようにしましょう!

ここからは勢力戦について超ざっくり説明します。

【勢力戦とは】
20vs20で行われるギルド対抗戦のことです!
※20人未満のギルドは同じく20人未満のギルドと自動で組まれ共闘します。
1日1ラウンドを3日間、計3ラウンド行います。

【ルール】
・相手の防衛デッキと戦闘を行う

戦闘は1ラウンド1人3回まで(勝敗問わず)
相手の防衛デッキにセットされてるキャラを1体でも多く落とした方の勝ち
=相手より残った防衛キャラが多い方の勝ち
・戦闘で使用したキャラは同一ラウンドで使用不可
※攻撃時のデッキは防衛デッキとは関係なく、対戦相手に合わせて自由に設定可能
※防衛デッキはCPUが操作します。
つまり、防衛デッキが1つしかセットしてないと、相手はその分攻略に使える戦闘回数が増えるのです。
逆を言えば、あなたが防衛デッキを1つしかセットしないと、そのギルドは相手より防衛デッキが2少ない状態で勝負が始まります。=常に相手より2勝多くしなければ勝てなくなるのです。
だから、必ず防衛デッキは3つセットしましょう。
使えるキャラの少ない初心者さんは、ヒーロー1体+ビースト5体でもOKです!

【敵の配置や勢力戦マップについて】
勢力戦フィールドには進路を阻む柵や敵の能力を下げる像があり、それらを敵がセットした防衛デッキが守っています。
この敵を倒すことで柵や像が解放され、通行止めが解除されたり、相手の防衛デッキにセットされてるキャラの能力が下がります。
・敵のHPは2倍になってます
・1~20までの番号がプレイヤーに振られますが、数字は敵チーム内での戦闘力順だと思って問題ないです。
1が最弱、20が最強
1から手前に配置され、数字が大きいほど奥側に配置されます。


【戦闘するときのポイント】
・初心者さんは早めにマップに入って戦闘しちゃいましょう!
→マップの手前に戦闘力が低い相手が配置される以上、遅い時間に入ると倒せる敵が居たのに、他の人が倒しちゃって戦える相手が居ない!なんてことになりやすいです。
また、あなたが勝てた相手を、あなたより強い人が倒すと、その人が本来戦うべき相手と戦えません。
そのため早めにマップに入って勝てそうな人と戦闘しましょう!
※勢力戦はAM10時~翌1時が戦闘可能時間です。
※マップに入っている味方の人数によってキャラの能力が向上するので、味方がマップに入るのを待つのも有効です。
ギルドの雰囲気、ご自分のスケジュールや状況を見て、早めに戦闘するか待つか考えましょう!
・勝てないと思ったらヘルプを頼もう!
勢力戦の戦闘はチーム内で共闘することもできます!
これは勝てないと思っても諦める前に、勢力戦チャットやギルドチャットで助けを求めましょう!1vs1で無理なら2vs1でボコるんだ!!
また、ヘルプを頼むことで逆に援護を求められることもあります。
1人で戦っているのではなくチームで戦うということを忘れないでください。

とりあえず以上です。
超ざっくり説明なので、他に聞きたいことがある人はこの日誌のコメント欄で質問したり、ギルメンに聞いたりしてみてください。

面倒に感じるかもしれない勢力戦ですが、
勢力戦とエニグマは自身の成長を実感できる貴重なコンテンツです。
負けた相手のパーティ構成から「こんな使い方もあるんだ」「このキャラって意外と強いな」なんて発見もあります。
まずは参加してみて、同じチームの人と勢力戦を楽しんでみてください!

【あとがき】
ざっくりなのに長文になってしまったことは猛省
せっかく他ギルドとコミュニケーション取れるんだから、みんなもっと勢力戦チャット使っていこう!

----------------------------------------------------------
Translated by Deepl

In this travel diary, I will briefly introduce the content of the "勢力戦(Guild War)" for beginners.



On  "勢力戦(Guild War)".

Before explaining the rules, here's what I'd like beginners to do in a "勢力戦(Guild War)".
Even those of you who find it tedious to read, just read it here!
①Let's enter!
② Let's set all three of our defense decks!
③ Enter the War of Powers map at least once a day!
④ Try to fight every day as much as possible!
That's it!
Each write a reason why you want them to do so.
①If you don't enter the game, you won't get any rewards and you can't participate in the "勢力戦(Guild War)"!
② It's a huge factor in winning or losing! (See rules below for details.)
③ Just because you enter the War of Powers map, other people's abilities will be added!
④ If you defeat your enemy, you'll attract a great deal of victory for your allies!
So, let's try to do ① to ③!

From here, I'll give you a brief explanation of the "勢力戦(Guild War)".

What's a "勢力戦(Guild War)"?
It's a 20vs20 guild war(guild versus guild)!
Guilds with less than 20 players will be automatically combined with other guilds with less than 20 players, and will fight together.
One round per day for three days for a total of three rounds.

[Rules]
Play a battle with the opponent's defense deck.
Fighting is limited to 3 times per person per round (regardless of whether you win or lose).
The player who drops as many characters as possible in the opponent's defense deck wins.
= Whichever has more defensive characters left than the opponent wins.
A character used in battle cannot be used in the same round.
The deck at the time of attack is not related to the defense deck, and can be set freely according to the opponent.

The defense deck is controlled by the CPU.
If you only have one defense deck set, your opponent will have more battles to exploit by that amount.
Conversely, if you only set one defense deck, that guild will start winning with 2 less defense decks than your opponent. =You have to always win two more than your opponent to win.
So, be sure to set up three defense decks.
If you're a beginner and don't have many characters to use, you can have 1 hero and 5 beasts!

[Enemy Placement and  Battle Map]
There are fences in the  Battle Map that block the path and statues that reduce the enemy's ability, which are guarded by a defense deck set by the enemy.
Defeating this enemy frees fences and statues, lifts impasses, and lowers the ability of characters set in the opponent's defense deck.
The enemy's HP has been doubled.
Players are assigned a number from 1 to 20, but it's okay to assume that the numbers are in order of combat power within the enemy team.
1 is the weakest, 20 is the strongest.
They are placed from 1 to the front, and the higher the number, the farther back they are placed.

[Points to be aware of when fighting]
If you are a beginner, enter the map early and fight!
→Since there is an opponent with low combat power placed in front of the map, there was an enemy that could be defeated when it was late in the game, but other people defeated it and there is no opponent to fight! It's easy to get caught up in this.
Also, if someone stronger than you defeats an opponent that you could have won, you can't fight the opponent that he or she is supposed to fight.
So get into the map early and fight the people who are likely to win!
You can fight from 10:00 AM to 1:00 AM of the next day for "勢力戦(Guild War)".
The number of allies on the map increases the character's ability, so it is also effective to wait for allies to enter the map.
Take a look at the guild atmosphere, your own schedule and situation, and figure out whether you want to fight early or wait!
If you think you can't win, ask for help!
"勢力戦(Guild War)" can also be co-opted by teams!
Even if you think you can't win this one, before you give up, ask for help in the force combat chat or guild chat! If you can't do it in 1vs1, they'll beat you in 2vs1!
You may also be asked to back up by asking for help.
Remember that you're not fighting alone, you're fighting as a team.

That's all.
This is just a quick explanation, so if you have other questions, please ask them in the comments section of this journal, or ask any guild members.

It may seem like a hassle, but it's a "勢力戦(Guild War)".
Power battles and Enigma are valuable content that allows you to feel your own growth.
From the party structure of the opponent you lost to, you can discover "this is how it can be used" and "this character is unexpectedly strong".
First of all, try to participate and have fun playing with people from the same team!


テスタ

コメント

1

ライト

ID: 4ytx29wjrk56

④毎日1~3戦しよう!
もやって欲しいことにあるといいかもですね(´∇`)

2

(ω・鯉э)Э

ID: hqc38w7s8nfm

早めの戦闘はバフが乗ってないことが多いと思うので
逆に初心者さんには辛いのでは?
BP的に勝てるはずなのに負ける→モチベ低下につながる
って結構ある気がします。
戦闘自体は後回しでも勢力戦MAPにINすることを
ギルド内、勢力戦チャットで周知するしかないのかなって思います。

3

老舗人

テスタ

ID: p7t8jh5pjsqd

>> 1
ありがとうございます!
追記しました~

4

老舗人

テスタ

ID: p7t8jh5pjsqd

>> 2
ありがとうございます!
このように書いたのは理由があって、統率が取れてるギルドなら仰る通りINが増えてからの方が圧倒的に良いんですが、そうでないところだと、戦力的には10番以降を叩くべきなのに早々に手前を倒すって人も多く居ます。
それだと本当に戦闘できる相手が居なくなるので、あえて早めに戦闘することを促しました。
なので、 (ω・鯉э)Эさんのご意見は注釈として採用させていただきました!

5

旅日誌マスター

Rachel

ID: zsqxuunvjmgy

>> 4
本当にそう思います リア都合あるなら仕方無いとして 個人ポイント優先で柔いとこ早いもん勝ちって方は残念 せっかくギルド単位のコンテンツだし弱きも強きもみんなで楽しみたいですね!

6

老舗人

テスタ

ID: p7t8jh5pjsqd

>> 5
本当に仰る通りで、チーム戦なんでスタンドプレーじゃなくて共闘して、勝敗の一喜一憂も含めて、みんなで楽しんでほしいなと思います!
なので、この日誌ではまずは初心者さんによくある「何したら良いか分からない・・・」とか「どうせ役に立てないから何もしないで良いや」って考えを払拭できればなと思いました。

7

こうめ♡

ID: wihip5fct5dk

毎度勉強になりますっっ!

8

老舗人

テスタ

ID: p7t8jh5pjsqd

>> 7
Top100にいる人が何を仰るのやらw